• 24. července 2023

Výhody on-line objednání, aneb co ocení vaši pacienti?

Zpočátku, když odcházíme ze zaměstnání a zakládáme si soukromou praxi, hypnotizujeme telefon a vůbec nám nevadí přijímat neznámá čísla, protože každé neznáme volající číslo může znamenat nějakého nového klienta, popřípadě známého od kamaráda, co potřebuje pomoct nebo prostě jen potenciálního budoucího klienta.

Nalejme si čistého vína, prostě každé neznáme číslo se na začátku rovná možnosti výdělku.

girl_woman_hand_hands_holding_typing_type_cell_phone-876174

Při on-line rezervaci odpadá dilema, kdy je správný čas na hovor

První modelovou situací, která může dostat klienta do nepříjemné pozice, je telefonické objednání se k terapeutovi. Někteří pacienti jsou natolik empatičtí, že rozumí tomu, když během své práce nestíháte zvedat telefon, pakliže nemáte k dispozici asistentku, která by hovory vyřizovala za vás. Takoví pacienti neradi obtěžují fyzioterapeuta při práci. Mohou být nejistí, zdali je lepší volat v časech, kdy ordinujete nebo raději mimo ordinační hodiny, což ale představuje narušování volného času terapeuta.

Je-li pacient závislý na objednání se pouze prostřednictvím telefonního hovoru, není vyloučené, že se svému terapeutovi jednoduše během dne nedovolá. A tak se k telefonu uchyluje celý den. „V praxi se mi také často stává, že se mi pacient dovolá v době, kdy se mi v ordinaci střídají klienti. Přirozeně mám velice málo času se objednání věnovat. Rychle tak navrhnu nejbližší možné termíny, které ale nemusí klientovi zcela vyhovovat. Ale jelikož mne nechce dále zdržovat, vybere si jeden z termínů, přičemž nakonec zjistí, že mu opravdu nevyhovuje a tak ho později raději zruší. Výjimkou jsou pacienti, které aktuálně trápí nějaká bolest, v takových případech si klienti většinou najdou čas kdykoli,” přibližuje své zkušenosti fyzioterapeutka Jana Truhlářová.

Další komplikací při nemožnosti on-line objednání je zrušení terapie. Ti zodpovědní se vám opět budou snažit dovolat. Když se jim to nepodaří, protože máte během dne spoustu práce, a na zmeškané hovory nestíháte volat zpět, může se stát, že pacient v domluveném termínu prostě nedorazí. A vám pak tito klienti, ačkoliv měli snahu, v kalendáři zbytečně zabírají místo pro jiného pacienta. Když se poté pacient potřebuje přeobjednat, dostává se do stejného kolečka neustálého telefonování.

On-line rezervace šetří čas jak pacientovi, tak i fyzioterapeutovi

Když máte k dispozici on-line rezervační systém, všechny tyto potíže odpadají. Kdykoliv si pacient vzpomene, že se potřebuje objednat na fyzioterapii, nahlédne do vašeho rezervačního systému, v klidu si projde všechny volné termíny a vybere si ten, který mu vyhovuje nejvíce. On-line rezervací se jednak snižuje riziko, že klient ve stanoveném termínu nedorazí, jednak že by si vybral nevhodný termín jen kvůli časovému presu. Opravdu velká výhoda je v tom, že se pacient může objednat opravdu kdykoliv bez ohledu na denní dobu, vaši dovolenou či víkendy a svátky. Není výjimkou, že vás kalendář praská ve švech a vy máte plno dlouho dopředu. Má-li pacient zájem přijít dříve než mu systém nabízí, může k rezervaci připsat poznámku, že pokud by to bylo jen trochu možné, rád by využil dřívější termín návštěvy. Vy si tuto poznámku přečtete a klienta si jednoduše přidáte na seznam čekajících.

Navíc díky vyplněným údajům již máte na pacienta e-mail, skrze který mu můžete odpovědět, že jste si ho přidali na seznam, a jakmile se uvolní místo dříve, dáte mu vědět.

Netřeba více rozebírat, že takové on-line zrušení návštěvy u fyzioterapeuta je další výhodou. Klient, který potřebuje zrušit svůj termín, si jednoduše si otevře odkaz, terapii zruší a nic dalšího nemusí řešit.

booking (1)

Hledáte vhodný rezervační systém?

Podívejte se, zda rezervační systém Fyzion splňuje vaše požadavky.