• 6. března 2023

Jak se vypořádat s nespolehlivými pacienty?

Každý, kdo provozuje jakýkoliv druh služby, na který je nutné se rezervovat předem, někdy zažil situaci, kdy mu klient na smluvenou schůzku nedorazil nebo jí zrušil například den dopředu. Vám se tak tvoří díra v rozvrhu a ztracený čas nezaplatí nikdo jiný než Vy.

Fyzion má proti nespolehlivým pacientům a mezerám v kalendáři několik opatření.

SMS

Tím prvním jsou automatické SMS den před návštěvou. Tato funkce snižuje riziko, že pacient na schůzku úplně zapomene, prakticky na nulu. Zároveň se ale může stát, že si pacient až při přečtení SMS uvědomí, že na schůzku nebude moct přijít. V tuto chvíli je ale ještě relativně dost času takovou situaci vyřešit. Co tedy s tím, když vám pacient zruší schůzku den předem?

Seznam čekajících

Díky seznamu čekajících můžete na takovou situaci zareagovat v horizontu několika sekund. V seznamu čekajících máte uložené všechny pacienty, kteří vás prosili o možnost přijít dřív, kdyby se vám nějaký termín uvolnil.
Fyzion drží seznam stále aktuální, přičemž pacienti v něm jsou řazeni dle data, kdy byli přidaní mezi čekající. Ze seznamu pak stačí vybrat pacienta, zavolat mu (nebo poslat SMS přímo z Fyziona) a zeptat se ho, zda by neměl čas přijít v době právě vypadlé návštěvy.

Označení neproběhlé návštěvy

Bohužel existují i tací pacienti, kteří jednoduše na schůzku nepřijdou a nedají vám to vědět. Proti takovým toho moc nezmůžete, máme ale dobrou funkci, jak takové pacienty trochu lépe identifikovat. U každé návštěvy máte možnost zaškrtnout políčko „Pacient nedorazil” a tím si tak ukládat informace o spolehlivosti daného člověka. Na kartě pacienta pak vidíte, kolikrát celkově nedorazil a zároveň máte v seznamu návštěv pacienta malý vykřičník, který vám znázorňuje, že na danou návštěvu pacient nedorazil. Z toho se dá dobře vyvodit, zda se pacientova „docházková” morálka zlepšuje, či zhoršuje.

Jak s takovými klienty naložíte, už je čistě a jen na Vás.

queue (3)

Nahraďte vypadlý termín během několika sekund!

Snad každý to zná. Pacient vám zrušil návštěvu a vy hledáte mezi poznámkami pacienty, kterým jste slíbili, že bližší termín v případě, že se nějaký uvolní. S funkcí Fronta čekajících na takovou situaci zareagujete v horizontu vteřin.